محمد شیبانی عضو گروه 88یزد در پاسخ به نقد منتشره در یزدفردا :نظر انتقاد به معنای توهین نیست 

 فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هدیهم الله واولئک هم اولوا الباب

یزدفردا- محمدشیبانی عضو گروه 88یزد  :چند روزپیش مقاله ای که با نام مجید  کریمی در سایت یزد فردا منتشر شده بود  نظر بنده را به خود جلب کرد که به نقد بیانییه گروه 88 در استان یزد پرداخته بود و چون بنده به عنوان یکی از امضا کنندگان این بیانیه هستم، بر خود لازم دیدم که جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن ابهامات نویسنده محترم آن متن انتقادی،نکاتی رابه اختصار ذکر نمایم: اولا"،اگر چه متن مزبور در قسمتهایی کنایه آمیز نوشته شده بود ، اما محترمانه به تحریر رسیده بود که جای تقدیر دارد چرا که نشان دهنده این موضوع است که در حال نزدیک شدن به سطحی از بلوغ سیاسی و اجتماعی هستیم.

منتقد عزیز، نسبت به برخی از جملات بیانیه گروه 88 گلایه کرده بودند.

اما آیا، میتوان واقعیات را کتمان کرد؟! تورم 25 درصدی (بنا بر آمار رسمی بانک مرکزی) ، صدور 4 قطع نامه و اعمال تحریم های بین المللی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعطیلی تعدادی از روزنامه های سرآمد و منتقد،همه در دولت نهم به وقوع پیوسته است.

مطالبی که در این بیانیه آمده است ، موضوعات جدید و غیر قابل هضمی نیست و تقریبا"همه روزه به طرق مختلف از دهان بسیاری از بزرگان نظام شنیده می شود.

نویسنده محترم تشبیه جالبی به کار برده بودند و تمدن ها را بسان اتومبیل های پر سرعت در حال حرکت در بزرگراه گرفته بودند، دقیقا" نگرانی سید محمد خاتمی به عنوان تئوریسین نظریه گفتگوی تمدن ها در همین جاست،زیرا درک کرده است که تصادف و برخورد این تمدن ها آن هم با سرعتی چنین بالا می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

دوست عزیز!اگر در مورد مشاوران و معاونان رئیس دولت نهم و مدیران برخی از شرکت های دولتی تحقیق کنید و نسبت آنها با رئیس جمهور را بررسی کنید،قطعا" در مورد فامیل سالاری در دو دولت فعلی و گذشته، به گونه ای دیگر قضاوت خواهید کرد .

آیا انصاف است که برای مطرح کردن نظرات شخصی خود از شخصیت های بزرگ نظام، همچون مقام معظم رهبری ، هزینه کنیم؟ آیا اساسا" تکلیف بودن یک عمل منافاتی با دشوار بودن آن دارد؟! چه بسا تکالیف دینی که دشوار نیز هستند مانند جهاد ، حج و....یقینا" موضوع مهمی همچون انتخابات پیچیدگی ها و دشواری هایی دارد،مانند به دست آوردن اجماع،رای آور بودن و گذر از فیلتر های نظارتی .

منتقد گرامی! اگر نبود ،دغدغه انقلاب،ایران ومردم ،هرگز به دنبال سید محمد خاتمی نمی رفتیم!

ما نیز انتقاداتی را به خاتمی داریم،اما در مقطع زمانی کنونی نه تنها سید محمد خاتمی را بهترین گزینه برای اداره دولت آتی می دانیم، بلکه بر این نکته اصرار داریم که وظیفه ملی خاتمی است که به ندای مردم پاسخ مثبت دهد.

بنده نیز به شما که ما را زنهار داده بودید که ملعبه دیگران نشویم، توصیه می کنم مراقب خطر جمود تعصب کورکورانه باشید و به جای آنکه انتقاد دلسوزانه فرزندان استان یزد را به مثابه توهین بگیرید، به دنبال پاسخ و راه حلی برای مشکلات به وجود آمده در کشور باشید.
به امید فردایی بهتر برای ایران اسلامی

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا